Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky portálu www.hqcomp.techsaver.sk


  1. Všeobecné ustanovenia:

Predávajúci:

HQ Computers – Ladislav Verner, Dr. Clementisa 376/2, 979 01 Rimavská Sobota

Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope:

HQ Computers – Ladislav Verner, ul. Železničná 187/18, 984 01 Lučenec

Fakturačné údaje:
IČO: 44580975   DIČ: 1031962822   DIČ DPH: SK1031962822

Bankové spojenie:

Raiffeisen Bank
č. účtu: 8019162620/1100
IBAN: SK41 1100 0000 0080 1916 2620
SWIFT: TATRSKBX

Registrácia firmy:
Obvodný úrad v Rimavskej Sobote č. živnostenského registra 650-13552

Telefonický kontakt:
 Mobil: +421 918 582 377       Mobil: +421 911 166 965

Email:
Predaj a obchod: hqcomp@hqcomp.sk

Orgán dozoru:

Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dozoru
Tel. č.: 048/412 49 69            048/415 18 71
fax. č: 048/4124 693  web: http://www.soi.sk

Spoločnosť HQ Computers - Ladislav Verner vydáva tieto obchodné podmienky za účelom podrobnejšej úpravy vzájomných práv a povinností medzi HQ Computers - Ladislav Verner ako Poskytovateľ a/alebo Predávajúcim a právnickými alebo fyzickými osobami ako Objednávateľmi a/alebo Kupujúcimi, ktoré si objednali službu alebo zakúpili tovar.

Všetky vzťahy medzi Predávajúcim, Poskytovateľom, Kupujúcim a/alebo Objednávateľom, ktoré nie sú upravené týmito obchodnými podmienkami, sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky a to: príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov v prípade obchodných spoločností, a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení v prípade spotrebiteľov.

  1. Definícia pojmov

"Predávajúci" HQ Computers - Ladislav Verner, so sídlom Dr. Clementisa 376/2, 979 01 Rimavská Sobota a „Poskytovateľ“  HQ Computers – Ladislav Verner, ul. Železničná 187/18, 984 01 Lučenec, ktorý zabezpečuje prevádzku webovej stránky www.hqcomp.techsaver.sk ďalej len "Stránka" a zabezpečuje poskytovanie služieb a predaj tovaru za podmienok stanovených v týchto Obchodných podmienkach.

"Kupujúci" a „Objednávateľ“ je fyzická a/alebo právnická osoba, ktorá si elektronicky objedná prostredníctvom stránky akúkoľvek službu, alebo tovar, nachádzajúci sa na Stránke. Objednaním sa rozumie kliknutie na tlačítko „Objednať“ nachádzajúce sa pri predmetnom tovare alebo službe.

"Stránka" je web stránka, ktorú prevádzkuje Predávajúci za účelom predaja tovaru, alebo poskytnutia služby – www.hqcomp.techsaver.sk

"Tovar" je akýkoľvek tovar ponúkaný na Stránke.

“Služba“ je akákoľvek služba ponúkaná na Stránke. Aktuálne informácie o poskytovaných Službách a ich rozsahu sú uvedené na www.hqcomp.techsaver.sk.

"Cena" je cena za Tovar alebo Služby, ktorá je uvedená platnom cenníku. Cenu hradí Kupujúci a/alebo Objednávateľ. K cene celkovej objednávky bude pripočítané poštovné, ktoré sa odvíja od celkovej hodnoty objednávky a spôsobu dopravy.

„Objednávka“ je vybratie konkrétneho Tovaru alebo Služby zo Stránky a jeho záväzné objednanie. Objednávku je možné uskutočniť prostredníctvom web stránky www.hqcomp.sk, prostredníctvom objednávkového formulára, e-mailom alebo telefonicky.

„Spotrebiteľ“ je fyzická osoba, ktorá objednáva tovar alebo službu výlučne pre svoje potreby.

„Zmluva“ akákoľvek dohoda uzatvorená na základe ponuky a akceptácie na diaľku, iná písomná dohoda, resp. akákoľvek rámcová písomná zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim alebo medzi Poskytovateľom a Objednávateľom. V prípade ak je uvedené v zmluve uvedené niečo iné ako v týchto Obchodných podmienkach alebo v Cenníku, prednosť majú podmienky uvedené v Zmluve.

  1. Všeobecné upozornenia

Kupujúci/Objednávateľ odoslaním Objednávky prejavuje svoj súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.

Predávajúci/Poskytovateľ je oprávnený kedykoľvek meniť tieto Obchodné podmienky.

Objednaním Tovaru alebo Služby Kupujúci a/alebo Objednávateľ súhlasí s týmito Obchodnými podmienkami a prehlasuje, že sa s nimi oboznámil.

Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje Predávajúci/Poskytovateľ je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru je uvedená pri ponúkaných produktoch. 

 

 

 

  1. Vznik a predmet zmluvného vzťahu
  2. K vzniku zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim alebo Poskytovateľom a Objednávateľom a k uzavretiu Zmluvy dochádza elektronicky - na diaľku - odoslaním objednávky Kupujúcim/Objednávateľom a jej prijatím Predávajúcim/Poskytovateľom prostredníctvom dodania Tovaru alebo poskytnutia Služby
  3. V prípade ak existuje písomná rámcová zmluva alebo iná zmluva, zmluvný vzťah vzniká podpisom tejto rámcovej zmluvy a riadi sa týmito Obchodnými podmienkami a uzatvorenou Zmluvou.
  4. Predmetom Zmluvy je záväzok Poskytovateľa poskytnúť Objednávateľovi v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste Službu a  záväzok Objednávateľa zaplatiť Poskytovateľovi za poskytnutie Služby Cenu a plniť všetky ďalšie povinnosti tak, ako sú vymedzené v týchto Obchodných podmienkach a/alebo v  Zmluve. V prípade kúpy Tovaru je predmetom Zmluvy je záväzok Predávajúceho dodať Kupujúcemu Tovar a  záväzok Kupujúceho zaplatiť Predávajúcemu Cenu a plniť všetky ďalšie povinnosti tak, ako sú vymedzené v týchto Obchodných podmienkach a/alebo v  Zmluve.
  5. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť Objednávku z akéhokoľvek dôvodu ako aj bez uvedenia dôvodu. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť poskytnutie Služby, z akéhokoľvek dôvodu ako aj bez uvedenia dôvodu.
  6. Objednávateľ je oprávnený zrušiť objednávku až do začatie poskytovania Služby. Kupujúci je oprávnený zrušiť objednávku až do času dodania Tovaru.
  7. Objednávateľ a Kupujúci zodpovedá za správnosť všetkých údajov poskytnutých Poskytovateľovi a/alebo Predávajúcemu a za ich aktuálnosť.
  8. Kupujúci a/alebo Objednávateľ sa môže registrovať na stránke www.hqcomp.techsaver.sk pred objednaním Tovaru a/alebo Služby, alebo objednať Tovar a/alebo Službu bez registrácie. Kupujúci je povinný pravdivo a úplne vyplniť všetky požadované údaje a informácie.
  9. Kupujúci a/alebo Objednávateľ si objedná výrobky a služby predávajúceho prostredníctvom vyplneného formulára na internetovej stránke predávajúceho.
  10. Práva a povinnosti zmluvných strán

Základné práva a povinnosti predávajúceho:

  1. Predávajúci má povinnosť dodať tovar/službu na základe akceptovanej objednávky kupujúcemu, v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
  2. Predávajúci má povinnosť zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR.
  3. Predávajúci má povinnosť odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (záručný list, dodací list, daňový doklad v slovenskom jazyku.
  4. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

Základné práva a povinnosti kupujúceho:

  1. Kupujúci je povinný prevziať zakúpený alebo objednaný tovar.
  2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru.
  3. Kupujúci je povinný potvrdiť v dodacom alebo prepravnom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
  4. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
  5. Cena tovaru a dodanie tovaru
  6. Cena ponúkaného tovaru je uvedená vrátane všetkých daní v mene EUR. Predávajúci je platcom DPH. Cena ponúkaného tovaru neobsahuje náklady na dopravu od Predávajúceho ku Kupujúcemu, náklady na dopravu sa riadia článkom VI. Spôsobom odoslania tovaru týchto obchodných podmienok.
  7. Dodaním tovaru podľa týchto obchodných podmienok sa rozumie doručenie tovaru Kupujúcemu v súlade s kúpnou zmluvou. Na základe kúpnej zmluvy vystaví Predávajúci Kupujúcemu daňový doklad – faktúru.
  8. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a úplným zaplatením kúpnej ceny.
  9. Spôsob odoslania tovaru

Kupujúci má možnosť zvoliť si nasledovné spôsoby dodania:

    Kuriérska služba 

    Osobný odber na prevádzke Predávajúceho

  1. Spôsob platby za tovar
  2. Spôsob platby uvedie Kupujúci v objednávke.
  3. Kupujúci má možnosť zaplatiť Predávajúcim jedným z nižšie uvedených spôsobov:
  4. a) Hotovosť – platba na prevádzke Predávajúceho
    b) Platba kartou – platobný terminál na prevádzke.
    c) Dobierka – Kupujúci zaplatí až pri doručení Kuriérom alebo pri osobnom odbere v mieste prevádzky Predávajúceho.
    d) Bankovým prevodom na č. účtu SK4111000000008019162620.
  5. Objednanie služby – servis
  6. Poskytovateľ poskytuje záručný a nezáručný servis počítačov na základe Objednávky Objednávateľa.
  7. Objednávateľ popíše poruchu zariadenia Poskytovateľovi a odovzdá mu zariadenie. Poskytovateľ uskutoční úvodnú diagnostiku poruchy, ktorá je spoplatnená sumou 16,50 EUR a túto oznámi Objednávateľovi (telefonicky, prostredníctvom e-mailu alebo osobne). Diagnostika nemusí odhaliť všetky poruchy zariadenia, niektoré poruchy zariadenia sa môžu stať zrejmé až pri vykonávaní opravy a servisu. Vzhľadom na túto skutočnosť nemusí byť odhadovaná cena za opravu konečná a slúži len orientačne. V takomto prípade Poskytovateľ oznámi následne zistenú poruchu Objednávateľovi, ktorý má právo požiadať Poskytovateľa o nevykonanie opravy takto následne zistenej poruchy. V takomto prípade Objednávateľ uhradí cenu len za diagnostiku a dopravné náklady.
  8. V prípade ak je porucha neopraviteľná Poskytovateľ uvedené oznámi po vykonaní diagnostiky Objednávateľovi a vyzve ho na vyzdvihnutie zariadenia.
  9. Poskytovateľ má na zariadenie zádržné právo v zmysle § 151s a nasl. Občianskeho zákonníka až do uhradenia celkovej Ceny za Službu.
  10. Objednávateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že v prípade odovzdania zariadenia Poskytovateľovi, tento má prístup k všetkým údajom, dátam, dokumentov a informácia nachádzajúcim sa v odovzdanom zariadení. V prípade ak si Objednávateľ neželá sprístupniť niektoré dáta, informácie Poskytovateľovi je potrebné aby ich pre odovzdaním zariadenia Poskytovateľovi vymazal alebo uložil na iné zariadenie. Objednávateľ berie na vedomie a súhlasí, že v prípade vykonania opravy na zariadení môžu byť všetky dáta, informácie, dokumenty nachádzajúce sa na zariadení vymazané. Objednávateľ je povinný vyhotoviť si zálohu dát, informácií a dokumentov pred odovzdaním zariadenia Poskytovateľovi.
  11. Poskytovateľ pri prevzatí zariadenia uskutoční popis zariadenia do preberacieho protokolu a vyhotoví fotodokumentáciu zariadenia, ktorú bude mať uloženú elektronicky.
  12. Objednávateľ súhlasí s akýmkoľvek zásahom do jeho zariadenia zo strany Poskytovateľa za účelom vykonania opráv a poskytnutia Služby. Môže ísť o akékoľvek zásahy potrebné a nevyhnutné na odstránenie identifikovanej poruchy zariadenia.
  13. Objednávateľ je povinný za účelom poskytnutia Služby odovzdať zariadenie Poskytovateľovi na vlastné náklady.
  14. Objednávateľ je povinný pri prevzatí zariadenia od Poskytovateľa zariadenie zapnúť a presvedčiť sa o jeho funkčnosti. Reklamácia nefunkčnosti zariadenia po jeho prevzatí nie je možná. Objednávateľ sa musí pri prevzatí presvedčiť o odstránení poruchy zariadenia a podpisom preberacieho protokolu potvrdzuje, že porucha bola v celom rozsahu odstránená a zariadenie preberá funkčné. V prípade akýchkoľvek výhrad Objednávateľa, je tento povinný všetky výhrady k poskytnutiu Služby uviesť v preberacom protokole. V prípade ak Objednávateľ neuvedie žiadne výhrady v preberacom protokole predpokladá sa, že porucha je v celom rozsahu odstránená a zariadenie prevzal Objednávateľ plne funkčné.
  15. Záruka a zodpovednosť za škodu
  16. Poskytovateľ poskytuje záručnú 12 mesačnú lehotu na opravu všetkých druhov notebookov a záručnú lehotu 24 mesiacov na nové náhradné diely použité na opravu notebookov.
  17. Poskytovateľ zodpovedá Objednávateľovi výlučne za spôsobenú škodu spôsobenú jeho úmyselným zavineným konaním pri poskytovaní Služby a to maximálne do výšky uhradenej Ceny zo strany Objednávateľa Poskytovateľovi. Skutočnosť či škoda vznikla a v akej výške, je povinný dôveryhodne preukázať Objednávateľ.
  18. Objednávateľ berie na vedomie, že Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za:

     - škody spôsobené softvérom, alebo produktmi tretích osôb; 

     - chyby, vady a škody na zariadení, ktoré sú počas poskytovania Služby diagnostikované

       ako chybné;

     - škody spôsobené používaním softvéru inštalovaného Objednávateľom, tretími osobami, 

        alebo softvérom o ktorého inštaláciu požiadal Objednávateľ Poskytovateľa; nesplnenie  

        Služby v prípade prekážok v práci, alebo v prípade neposkytnutia súčinnosti zo strany  

        Objednávateľa; 

     - škody spôsobené nelegálnym softvérom inštalovaným Objednávateľom, alebo inými

       osobami; 

     - škody spôsobené únikom, alebo stratou dát alebo ich poškodením; alebo

    -  škody spôsobené v dôsledku zanedbania povinností prevencie zo strany Objednávateľa; 

    -  akékoľvek škody na softvérovom vybavení Objednávateľa, podporovaných aplikáciách,

     - stratu dát, porušenie operačného systému, ktoré pri obvyklej odbornej starostlivosti, ktoré nebolo možné predvídať; 

    - škody spôsobené nesplnením ktorejkoľvek podmienky a/alebo povinnosti Objednávateľa stanovených Zmluvou, alebo Obchodnými podmienkami; 

    - škody, ktoré na zariadeniach Objednávateľa vznikli následkom neodborného zaobchádzania Objednávateľa, alebo iných osôb; 

   - škody spôsobné absenciou antivírových programov; 

   - za nabúranie alebo akékoľvek narušenie informačného systému a techniky Objednávateľa tretími osobami, vírusmi a škodu spôsobenú na informačnom systéme a technike Objednávateľa, ku ktorej došlo v dôsledku neoprávneného konania tretích osôb alebo vírusov a akékoľvek iné škody, ktoré vznikli ako následok pôsobenia vírusov alebo spammingu a pod. a súvisia s prenosom dát nevyžiadaných Objednávateľom;

  - akúkoľvek škodu spôsobenú stratou akýchkoľvek dát;

  - škodu spôsobenú prepravcom na veciach, resp. zariadení patriacom Objednávateľovi, ktoré boli zasielané Objednávateľovi;

  - iné škody v zmysle týchto Obchodných podmienok.

  1. Poskytovateľ ďalej nenesie zodpovednosť za stratu zisku, ani za akékoľvek iné ekonomické priame a/alebo nepriame, alebo následné škody vzniknuté Objednávateľovi a súvisiace s poskytovaním Služby na základe Zmluvy, Obchodných podmienok Poskytovateľa, alebo Cenníka Poskytovateľa.
  2. Predávajúci/Poskytovateľ vychádza z údajov poskytnutých Kupujúcim/Objednávateľom a
    tieto nie je povinný overovať. Kupujúci/Objednávateľ zodpovedá v plnom rozsahu za
    správnosť ním poskytnutých údajov a informácií, v opačnom prípade je povinný uhradiť
        náklady a škodu Predávajúcemu/Poskytovateľovi, ktoré mu vznikli.

 

  1. Zánik Zmluvy a Odstúpenie od Zmluvy
  2. Zmluva zaniká odstúpením z dôvodov uvedených v zákone, v Zmluve alebo v Obchodných podmienkach.
  3. Zmluva zaniká splnením, odstúpením, alebo dohodou zmluvných strán, ktorá obsahuje aj dohodu o vyrovnaní vzájomných nárokov.
  4. Kupujúci ako súkromná osoba (nepodnikateľ) má v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov možnosť odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Uvedené neplatí pre Kupujúcich podnikateľov na ktorých sa vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka.
  5. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
  6. Kupujúci, ktorý vo vzťahu k Predávajúcemu vystupuje ako Spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
  7. Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu.
  8. Objednávateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie Služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
  9. Predávajúci sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr  do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť Spotrebiteľovi Cenu, ktorú od neho prijal na základe zmluvy, alebo v súvislosti s ňou, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý zákazníkom pri platbe za tovar, pokiaľ sa Spotrebiteľ s Predávajúcim nedohodnú inak. Cenu nie je predávajúci povinný zákazníkovi vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar v celom rozsahu.
  10. Alternatívne riešenie sporov
  11. Alternatívne riešenie sporov sa týka sporov s hodnotou nad 20 EUR a možno ho využiť len pri riešení sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim  vyplývajúceho zo    spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo týkajúceho sa spotrebiteľskej zmluvy     uzatvorenej na diaľku, pričom spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania  alebo povolania. Subjekt alternatívneho riešenia sporov  môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu,  maximálne však do výšky 5 EUR s DPH
  12. Predávajúci má záujem o riešenie sporov s Kupujúcim predovšetkým mimosúdnou cestou, a preto v prípade, ak Kupujúci nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo má pocit, že došlo k porušeniu jeho práv zo strany Predávajúceho, môže sa za účelom vyriešenia vzniknutej situácie obrátiť na Predávajúceho prostredníctvom e-mailovej adresy: verner@hqcomp.sk, respektíve v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
  13. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov Kupujúci nájde na –

     https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

  1. Spory môže Kupujúci takisto riešiť prostredníctvom platformy RSO –

  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

  1. Podmienky riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov u SOI, pri ich nesplnení môže SOI návrh odmietnuť:
  2. a) spotrebiteľ musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný orgán alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní;
  3. b) spotrebiteľ musí podať návrh do jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci neodpovedal;
  4. c) vyčísliteľná hodnota sporu musí presahovať sumu 20 EUR;
  5. d) subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak sa vecou, ktorej sa návrh týka, už predtým zaoberal a spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a alternatívne riešenie sporu by vzhľadom na všetky okolnosti bolo zjavne neúčelné;
  6. e) subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak vzhľadom na všetky okolnosti je zrejmé, že alternatívne riešenie sporov by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia;
  7. f) alternatívne riešenie sporov je bezodplatné.
  8. Spoločné a záverečné ustanovenia
  9. Súčasťou zmluvy sú aj Obchodné podmienky v znení platnom k dátumu uzatvorenia Zmluvy.
  10. Všetky právne vzťahy vznikajúce medzi zmluvnými stranami sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky. Na právne vzťahy medzi predávajúcim a spotrebiteľom pri zásielkovom predaji sa vzťahuje Občiansky zákonník a osobitné predpisy. Ak niektoré otázky nemožno riešiť podľa ustanovení uvedených v týchto Obchodných podmienkach riadia sa príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v prípade Spotrebiteľov, alebo Obchodného zákonníka v prípade podnikateľov.
  11. V prípade vzniku sporov medzi stranami zo zmluvného vzťahu je na ich riešenie príslušný súd Slovenskej republiky.
  12. Písomnosti zaslané Predávajúcim/Poskytovateľom Kupujúcemu/Objednávateľovi sa doručujú hlavne e-mailom. Písomnosť sa považuje za doručenú odoslaním na e-mail a to bez ohľadu na skutočnosť či sa o nej Kupujúci/Objednávateľ dozvedel.
  13. Kupujúci/Objednávateľ odoslaním objednávky
1